Home.......... DT Stempelglede.......... DT Unik Hobby.......... My Templates.......... My Tutorials..........

25. november 2009

Adventskalender | Advent Calendar

Denne uken holdt jeg årets siste kurs hos Unik Hobby, og da var det adventskalender som stod på timeplanen. Inspirert av den nydelige bryllupskaka til min gode DT-kollega Maya, fikk jeg så lyst til å prøve meg på en adventskake... ;)
Etter fargene å dømme, er det lite som minner om advent med denne kaka, men det var ikke enkelt å finne lilla mønsterark til alle kursdeltakerne.... Og det er sikkert ingen bombe at jeg er utrolig glad i arkene fra Maja Design heller.... *knis*





This week I had another class at Unik Hobby. The last one this year...
Inspired by the beautiful wedding cake that my DT-friend Maya has made, I wanted to try to make an Advent Calendar Cake... ;)
For the colors to judge there is not much similar to the Advent... *lol*




Kaken består av 24 kakestykker, og malen har jeg funnet her.. Jeg har riktignok endret den litt.. Jeg har laget kakestykkene i 2 størrelser, i tillegg til at jeg har endret lukkingen.. Lukene holdes igjen med en blonde, som er lukket med en magnet... Kanskje litt tungvindt å åpne/lukke, men jeg syns det pyntet litt opp med bånd og hjerter, jeg... ;)

I've found the cake template here, but I've changed the template a bit. I've made the boxes in 2 sizes, and as you can see I've changed the closing too.



Materials:
Papers: Bazzill - white, Maja Design Vintertid -
Rimfrost, Snøflingor, Snøyra, Paper Doilies.
Punch: Martha Stewart Heart Punch,
Embellishments:
Paper flowers, ribbon, lace.

Tusen takk for alle de koselige tilbakemeldingene jeg har fått av dere både på mail og her i bloggen min. Det varmer! *klem*

Mange av dere har sendt meg mailer i forbindelse med bidragene mine til det siste nummeret av Ett Trykk. Jeg setter utrolig stor pris på den enorme responsen, og jeg lover å komme tilbake til dere som har sendt meg spørsmål, men jeg rekker det nok ikke før i slutten av uken, dessverre...

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke bloggen min.
Jeg håper du har en fin uke. :)

Klem fra Kirsten




Thank you very much for all the lovely comments you have given me lately. It means a lot! Have a great week everyone. Take care!

Hugs, Kirsten

52 kommentarer:

Safo 25. november 2009 kl. 04:23  

Очень красиво и оригинально1

Lena Katrine 25. november 2009 kl. 04:39  

Åh, du Kirsten! Noe så vakkert og nydelig! Og for en smart idè å dele kaken opp i adventsstykker ;)
Luringen :)
Vakre papirer i lekre blåtoner, og veldig delikat og smakfullt dekorert!
Alltid masse inspirasjon i kreasjonene dine, vennen!
Og skjønner godt at kommentarer og mail strømmer på i forbindelse med Ett trykk tingene dine - de er blitt studert mang en gang allerede her i huset også ;)

Ha en fortsatt flott uke, snuppa!
Go'koser fra meg til deg ;)

Karita 25. november 2009 kl. 04:53  

OH my God Kirsten! This is BEAUTIFUL!!! It looks so delicious. Thank you so much for sharing this gorgeous cake with us :)

Hugs,
Karita

ofchinka 25. november 2009 kl. 07:08  

Отличная идея!

Anneke 25. november 2009 kl. 08:06  

Wow Kirsten, This is beautiful. I like the color.What a nice idea.

XX Anneke(The Netherlands)

Else Irene 25. november 2009 kl. 08:18  

For en fantastisk adventskalender, Kirsten!!! Maja arkene passet jo perfekt til dette og ;) De er jammen heldige de som, får gå på kurs hos deg :))

Ha ei fin førjulstid, vennen :)) Klem!!

Hege-Annie Simonsen 25. november 2009 kl. 08:21  

Så herlig og knæsj idé med en adventskake! Nyyydelig kreasjon! :)) Jeg har fundert litt selv på hvordan få til en rund kalenderform. Takker for inspirasjonen! Ha en herlig dag! klem, Hege

Camilla 25. november 2009 kl. 08:34  

Kära Kirsten!
Ännu en gång lyckas du trollbinda mig och många andra med ett läckert alster och nu bjuder du på Tårta;)
Otroligt, hur fint som helst.
Fina blå färger du har valt, och som grädde på allt.... en underbar blomdekoraton.
Jag är alldeles målös av detta.
Jag njuter i fulla drag, må så gott kära du.
Din kurs hadde jag gärna besökt.
Kramar Camilla

Unknown 25. november 2009 kl. 08:37  

Det var en nydelig adventskalender Kirsten! Lekkert papir du har brukt også. Nydelige farger...

Ha en flott førjulstid!

Klem, Elin

Randi Th. 25. november 2009 kl. 08:40  

Denne kalenderen var bare utrolig flott! Herlige blå-toner du har brukt!
-klem-

Maya 25. november 2009 kl. 08:43  

Milde skaper!!!
Du snakker om lekker du!!!
Denne var bare så nyydelig,Kirsten *dåne*
Vakre papirer,lekkert pyntet og nydelig laget,som alltid fra deg!!

Og om ei uke kommer du til å le *fnis*
Great minds think alike,eller skaper likt ;)
Ha en strålende dag,vennen :)
Go`klemmer fra Maya :)

Anonym,  25. november 2009 kl. 08:56  

wonderful!

Elma

Hildegunn 25. november 2009 kl. 09:29  

Lekker kake, supert med en slik adventskalender! Nydelige farger du har brukt!

Ønsker deg en flott dag!
Klem

Pia 25. november 2009 kl. 09:39  

wow Kirsten hvor er det en flot lagkage kalender, smukt pyntet

Hanne 25. november 2009 kl. 10:17  

Så fantastisk fin kalender i nydelige blåtoner! Har beundret verkene dine i Ett Trykk! Du lager de vakreste ting!

Ha en fin dag!
Klem Hanne

Anonym,  25. november 2009 kl. 10:48  

Herlige himmel hva du lager......
Noe så nydelig og delikat!!
Må ikke slite deg ut nå da vennen. Snart er det advent og tid for å koooose seg inne på kveldene med lys og kalender.
Takk for at du deler denne flotte her!!
Klemmer til Ingeberg fra meg:-)

Gunn (Merete) 25. november 2009 kl. 13:12  

Denne var bare helt herlig og nydelig. Flotte farger og pent pyntet. For en flott ide å lage adventskalenderen slik. Den er jo perfekt til å stå på bordet - klar til servering hver dag.
Ha en flott dag.
Klem Gunn :-D

Yvonne Hagane 25. november 2009 kl. 13:20  

Du godeste dette må være den herligste jule kalenderen jeg har sett noen gang! Noe så originalt, forseggjort og lekkert skal du lete lenge etter! Du er i en klasse for deg selv, Kirsten.
Og selvfølgelig må jeg jo få gratulere deg som gjeste instruktør hos Scor-Pal da. For et ærefullt oppdrag! Men er det noen som fortjener det så er det du!
Håper du har det fint:)
Klem fra Yvonne.

Brocéliane 25. november 2009 kl. 13:58  

fabulous advent calendar :)

Marina 25. november 2009 kl. 14:00  

Wow! This is absolutely stunning!
I love the colours you've used and all details.
What a nice idea.

Hugs,
Marina

Suzanne 25. november 2009 kl. 14:01  

Kirsten this is gorgeous. I found your blog yesterday and I was amazed. Your work is fantastic, really beautiful. I had to have a shot at your chocolate box straight away. I have posted it and linked back to your blog. Thank you so much for sharing with us
Hugs
Suzanne x

Toneloni * Tonje 25. november 2009 kl. 14:16  

Å denne var bare noe av det aller lekreste jeg har sett. Fantastisk ide! Og som alltid nydelig pyntet og lekre papirer :)

Jeg har lest og lest Ett Trykk og artiklen om deg. Flott!!! Og ekstra gøy siden jeg har truffet deg live :)

Masse klemmer og ønsker om en fortsatt fin uke

Tonje

Alia 25. november 2009 kl. 14:23  

Kirsten, this is amazing!! You are a creative genius and I love everything you make.

Marimer 25. november 2009 kl. 15:03  

Gran idea y preciosa, como siempre tu perfección y buen gusto nos asombran a todas, felicidades.
Bss

Marianne 25. november 2009 kl. 15:15  

Er det mulig???
Dette var helt magisk!
Fy søren så flink du er!!!

Klem fra Marianne:)

Lene Aase 25. november 2009 kl. 16:06  

Så utrolig vakkert, helt nydelig. Holder på å lage en sånn kake selv, skal bruke den til bordpynt på Hermine sin navnefest:)
Tusen takk for inspirasjonen i Ett trykk, rålekre alle bidragene dine!!!!
Håper du har en finfin førjulstid:)

Mange klemmer fra Lene:)

sandra 25. november 2009 kl. 16:30  

Amazing!
So inspirational!
Hugs!
Sandra!

Scrappelise 25. november 2009 kl. 17:20  

Er det mulig? For en lekker kake, du er virkelig papirkunstens finsmed du Kirsten!

mettepip 25. november 2009 kl. 17:49  

Så stilig og lekker kake! Utrolig kreativ adventskalender. Det er jo bare så lekkert alt du kreerer!

Elisabeth 25. november 2009 kl. 18:13  

Heiiiiiiiiii. Ååååå helle dussen noe sååååå fint. Fy søren du er bare så utrolig dyktig.
Jeg snakket med Anita før dere skulle på messe, og jeg visste jeg hadde sett at du skulle holde kurs i kalender, men jeg trodde det var på messen. Helt fantastisk. Jeg har ikke fått Ett trykk enda i hus men gleder meg masse til det. Har bare hørt såååå masse fint om gjestedesigneren som er der denne gangen...
Håper alt står bra til med deg, ha en kjempe fin onsdag.
goooo klem

Camilla 25. november 2009 kl. 18:41  

Så fantastisk! :) Helt nydelig, og en veldig morsom ide.
Utrolig flotte ting du har laget til Ett trykk også!

Camilla

Jannhild 25. november 2009 kl. 22:55  

WOW WOW WOW!!!
Herlige land så lekkert!! Dette må jo være årets kalender!!
Den er aldeles nyyydelig og helt utsøkt!! Syns den var helt perfekt i blå :)

Du er rådyktig!! Det er så mye lekkert i bloggen!! Tuuuusen takk for all inspirasjon!

Gleder meg til Ett Trykk!!

Klem fra Jannhild

Marianne/skorpionen 26. november 2009 kl. 07:12  

wow for en aldeles herlig adventskalender!
Så lekre ark og nydelig pyntet. Denne "kaken" faller nok i smak i de fleste scrappehjem vil jeg tro :)

Ha en flott dag!
Klemmer fra Marianne

Eva Helen 26. november 2009 kl. 11:21  

WOOOW kjempe lekker adeventskalender du har laget med ny vri.Super flotte farger og ikke minst så kreativt laget.

KLem Fra Eva Helen.
Gratulerer med gjest hos scor-pal.Gleder meg til å se hva du kommer til å lage.

Oxana 26. november 2009 kl. 21:12  

Utrolig flott og kreativt!!!
Hilsen Oxana

Anonym,  27. november 2009 kl. 12:19  

Genialt! Vilken bra idé!

Grethebella 27. november 2009 kl. 22:35  

Jeg er stum av beundring.
Maken til flott kalender.
Nydelige farger du har valgt.

Trine Lise 29. november 2009 kl. 12:27  

Tusen takk for flott kurs på mandag. Dine kurs er alltid like innspirerende. Så gøy å komme hjem med noe slikt asså.
Håper det blir flere kurs på nyåret.
Adventsklem fra meg

Aina 30. november 2009 kl. 10:41  

WOW, WOW, WOW! Noe så lekkert! :)

Scrappy Smile 3. desember 2009 kl. 00:04  

Hei!!
Jeg er overimponert over kreasjonene dine, og etter å ha lest om deg i nyeste nummer av Ett Trykk, måtte jeg jo bare sjekke om du hadde blogg. Og da ble jeg naturlig nok kjempeglad for å se at det hadde du. Fantastisk masse flott inspirasjon å hente her!!!
Jeg fikk nettopp en blogaward, og har valgt 6 stk å gi den videre til. Og da må jo selvsagt du få en også!!! Her er link til innlegget i bloggen min med awarden: http://scrappysmile.blogspot.com/2009/12/i-am-sending-blogaward-on-to.html

Astrid 3. desember 2009 kl. 20:16  

Hei Kirsten,

Oppdaget deg i Ett Trykk og etter å ha kikket i bloggen din; sitter jeg målløs av beundring!!
For noen vakre kreasjoner du lager:-)) Denne adventskalender-kaka er helt utrolig lekker!! For en kreativitet......
Har lagt meg til som følger og gleder meg til å studere mer av alt det vakre du har laget og kommer til å lage fremover. Massse inspirasjon å hente her hos deg. Takk for at du deler:-))
Har nett kjøpt meg Scor-Pal og gleder meg til å prøve meg på en av dine tutorials på en vakker boks med fire skuffer. Den var så lekker.
Og gratulerer så masse som gjeste instruktør hos Scor-Pal!!
Ikke rart de spurte deg:-))
Ønsker deg en koselig adventstid!

Klem,
Astrid

Angela S. 4. desember 2009 kl. 12:23  

OMG, i just found your blog and I am in love with your work. you are one very talented lady!! ALl you creations are just stunnly beautiful! I love all your boxes and the ones with drawers are my favorite!!! I need to try to make one of these!! I will be visiting your blog often. Your work is so inspiring!! Have a wonderful day.
Hugs,
Angela

Unknown 7. desember 2009 kl. 02:05  

Hei Kirsten!
Takk for veldig inspirerende kurs i adventskalender. Det var veldig morsomt!!! Og resultatet ble så bra!! Har endelig fått meg en blogg...
http://stinewdahl.blogspot.com/
Hilsen Stine

Suzanne 8. desember 2009 kl. 14:38  

Hi Kirsten
I have left you something on my blog if you get a chance to pop over and collect it. Thanks for lots of inspiration and tutorials
Hugs
Suzanne x

Anonym,  9. desember 2009 kl. 19:51  

*dååååån*! Skjønner ikke hvordan du får det til jeg!! Sååå lekker, utrolig nydelig!!
Klemmer Ida:o)!

Conibaer 10. desember 2009 kl. 20:17  

Wow! What a great calendar! I wish I had sen this earlier! But maybe next year!? ;o)

Carin 13. desember 2009 kl. 16:56  

Hej Kirsten! Vilken underbart vacker kalender! Vilket jobb! :D Jag vill också säga tusen TACK för min 2:a plats i Stempelgledes korttävling! Jag är sååå GLAD och stolt! Det betyder mycket för mig! :D Du och de andra tjejerna i designteamet är stora inspirationskällor! Så TACK! Ha en fortsatt fin söndag! Kram Carin

Lisa 14. desember 2009 kl. 20:08  

oj, oj detta var verkligen avanserat. Att du bara lyckas få i hop det. Mycket inponerad.

Gunvor 17. desember 2009 kl. 21:35  

Hei!

Takk for flotte kurs! Ikke minst det siste med advendtskalender:0)
Du lager så utrolig mye flott!!

Så et lite spørsmål. Hvordan får du til å legge navnet ditt osv på bildene av kreasjonene dine??

Ha ei riktig god jul og et godt nytt år. Gleder meg allerede til nye kurs..
Hilsen fra Gunvor E

Scrappegal 22. desember 2009 kl. 12:41  

Heisann!!!!

Så koooselig med tips til en ny type julekalender!!!! :D Suuuper ide!
Og jeg må bare si at jeg også DIGGA artikkelen om deg i Ett Trykk, og jeg måtte nøye gå gjennom hele artikkelen sammen med samboeren min, og vise ham mange av ideene dine, som jeg har veeeldig lyst til å prøve ut!!! :)

Stooor klem fra sørlandet!

Camilla 24. desember 2009 kl. 07:52  

Kära Kirsten!
Jag vill önska dig en härlig JUL och ett GOTT NYTT ÅR.
Tack för allt vackert som du visat här.
Kramar Camilla

Anonym,  24. desember 2009 kl. 13:24  

wonderful wok kirsten!! I wish you a wonderfol merry christmas!!
hugs tina46

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Thank you so much for visiting my blog! Welcome back!

Have a nice day!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP