Home.......... DT Stempelglede.......... DT Unik Hobby.......... My Templates.......... My Tutorials..........

11. februar 2010

Minikurs på Scrappehuset.

For litt siden fikk jeg spørsmål om jeg kunne holde et minikurs på Scrappehuset, og det takket jeg selvfølgelig ja til. Med tanke på at det er  både Valentines Day og morsdag på søndag, lagde jeg en liten "hjerte-veske" som skal fylles med sjokolade eller annet snadder.
Og vesken min - den finner veien til en god venn! :)


Har du lyst til å lage en slik hjerte-veske du også, håper jeg du får nytte av tutorialen min... Lykke til!


TUTORIAL



Du trenger 2 hjerter i stiv kartong, som skal være side-elementene i vesken. Jeg har brukt ferdige papphjerter som du bl.a. får kjøpt hos Panduro.

Jeg har brukt hjertet til å tegne opp 2 stk like hjerter i mønsterark, og 2 stk. i Bazill-kartong.
Lim de ensfargede, rosa hjertene oppå hjertene av stiv kartong, og legg hjertene av mønsterarket til side en liten stund.


Skjær ut følgende:
• Mønsterark 12 x 22,5 cm (A). Lag brettekant 2 cm fra kanten (jeg bruker alltid Scor-Pal), på 3 av sidene. Lag også en brett på langsiden – 10 cm fra den andre kanten. Klipp opp som anvist på bildet.

• Mønsterark 12 x 6,5 cm (B). Lag brettekant 2 cm fra kanten, på 3 av sidene. Klipp opp som anvist på bildet.

• Kraftkartong 9 x 9 cm (C).

• Bazzill kartong 12 x 9 cm (D). Lag brettekant på kortsidene, 2 cm fra kanten.





Lag en svak blyantstrek på hjertene som anvist på bildet. Dette for å plassere bunnen på riktig plass.
Påfør lim på endestykkene på del D, og monter på hjertene som vist på bildet.


Lim på mønsterarket som vist på bildet. Deretter limer du på kraftkartongen, slik at du får en stiv bunn i vesken. Skjær til et panel i Bazzill kartong, 9 x 9 cm, og lim så dette oppå kraftkartongen.


Påfør lim og fest ”tagge-kanten”. Husk at dersom du ønsker å dekorere mønsterarket med stempelmotiv, må du gjøre dette før du limer panelet til hjertene. Jeg har brukt et hjerte fra Stempelglede. Jeg har også brukt punch på kortsiden av mønsterarket.

Skjær ut et panel i mønstepapir, str. 4,5 – 20 cm. Lag mønstret kant med en punch.


Lim på håndtaket som vist på bildet.


Lim hjertene med mønsterark utenpå kraftkartongen.



Vesken lukkes med en liten magnet…

Pynt vesken etter eget ønske.






Dette ble et langt innlegg, men jeg håper forklaringen er forståelig.
Jeg ønsker dere alle en riktig god helg! Nyt Valentinsdagen, morsdagen og fastelaven! :)

Klem fra Kirsten

90 kommentarer:

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet 11. februar 2010 kl. 22:37  

Fy søren så utrolig lekker! Du trollbinder meg hver gang!
Herlig hjerteveske i nyelige og sarte farger!

klem fra Gøril

Anja 11. februar 2010 kl. 22:50  

so beautiful !
Hugs
Anja

❤ Kaia 11. februar 2010 kl. 22:53  

Fantastisk..
Noe så lekkert.
Du er så flink, og jeg ser frem til innleggene dine hver eneste gang...
Klem fra Kaia

mettepip 11. februar 2010 kl. 22:55  

Noe så vakkert Kirsten! Du er bare så flink. Nydelig pyntet, og det blir jo ikke noe mindre fint med stemplene fra Stempelglede;)
klem fra
Mette

P.S. Takk for at du deler!

Bodil 11. februar 2010 kl. 22:59  

Så nydelig veske. Utrolig hvor mye som kan trylles frem av papir :)

Lena Katrine 11. februar 2010 kl. 23:07  

Åh, hellandussen!!! Denne var jo suuuupersøt! Og for en genial idè!!!
Nydelige papirer, stempling og detaljer!!! I'm in luuuv!!!
Må prøves :)
Takk for at du deler, vennen! Åh, som jeg har savnet inspirasjon fra dine lekre kreasjoner :)

Go'klemmer

Allet 11. februar 2010 kl. 23:24  

I love your valentine basket and have a question. I don't know your language and maybe it is possible for you that you put the little Google Translate tool at your gadgets. Than I can read the text on your blog too. I would love that.

Gunn (Merete) 12. februar 2010 kl. 00:02  

Denne var jo bare helt genial. Kjempelekker. Kor i alle dager henter du disse ideene fra. Jeg er virkelig imponert.
Klem Gunn :-D

sandra 12. februar 2010 kl. 00:11  

Sweat!
I love this one!
Thank you for tutorial!
Hugs!
Sandra!

Donalda 12. februar 2010 kl. 00:37  

Oh hon this is just gorgeous!!!! You always always have such gorgeous breath taking work dear. I so love all your projects you make. I can't wait to try this one dear. What size are the hearts that you used dear??

Cheryl 12. februar 2010 kl. 01:38  

This is just so beautiful and your attention to detail is always perfect!!!
Hugs xx

Jackie Thomas 12. februar 2010 kl. 04:44  

Another amazing tutorial Kirsten. Thank you so much for sharing. This is truly stunning. xo Jackie

Camilla 12. februar 2010 kl. 05:01  

ÅHH, Jag är helt mållös!!!
Så otroligt sööt.
En mammans dröm.
Tusen tack för att du delar med dig av allt.
Du är bara bäst.
Kramar Camilla

Stampin Mindy 12. februar 2010 kl. 05:02  

OMG!!! This is adorable, thank you so much for the tutorial. I cant waitto give this a shot! hugs!

Marina 12. februar 2010 kl. 05:59  

Wow! This is absolutely stunning!
I love it.
Thank you so much for this great tutorial.

Hugs,
Marina

Anonym,  12. februar 2010 kl. 07:57  

Men Kirsten! Jag är helt mållös :) :) :) :)
Helt otroligt söt väska och du är lika generös som vanligt och lägger ut världens bästa tutorial att följa :)
Du är en helt otrolig människa och en väldigt duktig pysslare!
Massa kramar XX Louise

Alexandra 12. februar 2010 kl. 08:24  

ein wundervoller workshop. vielen lieben dank dafür.
lg
sanny

Heather 12. februar 2010 kl. 08:53  

So beautiful and many thanks for the fabulous tutorial.
hugs Heather xx

Carina 12. februar 2010 kl. 08:59  

Så otroligt fin! roligt att hitta hit. Tack för att du delar med dig.

/ Carina

Tatjana 12. februar 2010 kl. 10:13  

i have no words to say how i like this heart!!!!!!!!!!!!super!!!!!!!!

Allet 12. februar 2010 kl. 11:09  

Thanks a lot for the translation tool and for your comment on my blog. So nice to be able to read all of it on your beautiful Blog.

eva 12. februar 2010 kl. 12:19  

Thank you, this charming

♥ Doreen ♥ 12. februar 2010 kl. 12:20  

So wonderful, many thanks for the tutorial.

Lene Aase 12. februar 2010 kl. 14:03  

WOW, hvor tar du alle idene fra? Du er bare helt rå:) Utrolig lekker veske, skal prøve meg på en sånn:)
Ønsker deg en finfin helg!!!

Klemmer fra Lene:)

Plundis 12. februar 2010 kl. 14:25  

Wow...blir nok en gang helt målløs av dine prosjekter...
Takk for at du deler med oss andre alt det fine du lager...tror eg skal prøve en sånn ved en anledning!!

Cino 12. februar 2010 kl. 20:20  

Nydelig! Imponerende så mye vakkert du lager.

Cathrine 12. februar 2010 kl. 21:27  

Ja, her fant jeg hva mamma får i morsdagsgave hos meg! Må bare innom panduro i morgen!! Takker!

Anne 12. februar 2010 kl. 21:50  

Wow, så vakker denne var!

Helt fantastisk nydelige ting du lager, også så bra at du deler med deg med maler og tips. Her det massevis av inspirasjon å hente! :-)

Hilsen Anne
http://anne.hobby-site.com

Gunhild 13. februar 2010 kl. 00:43  

Hei vennen! Wow!! For en fantastisk lekker veske!!! Den er bare helt nydelig!!

Håper dere har det bra! Her har ungene vært syke hele uka, men er heldigvis på bedringens vei nå. Hils så masse, og ha en god helg!

Snakkes :)
Go' klem fra Gunhild

Hege-Annie Simonsen 13. februar 2010 kl. 00:48  

Så nydelig - og så kreativt! Både morsom og søt denne, synes jeg. Heldige mottaker! ;) :)
God morsdagshelg.
Hege

זהבית שקד 13. februar 2010 kl. 10:39  

I love THIS stunning box &
thanks for your tutorial!


zehavit

Nora 13. februar 2010 kl. 18:10  

Delicious, Kirsten!
You are too kind - thanks for always sharing.
Big hugs,
Nora

Kim 14. februar 2010 kl. 05:30  

This is absolutely beautiful Kirsten! Thanks for the wonderful tutorial! I can't wait to try it out!
Hugs~ Kim

Maren 15. februar 2010 kl. 00:39  

Wow, denne er bare helt vannvittig flott! Jeg skal jammen prøve jeg også! Rålekker!

Mo 15. februar 2010 kl. 12:48  

Oh Kirsten, this is soooooooooo beautiful, thanks for the tutorial!
Hugs,
Mo

Rasofiel 17. februar 2010 kl. 09:27  

sååååå utrolig herlig denne er :o) ♥ elsker hver millimeter du tryller frem. Du er et papirgeni :O)))) Håper du får en flott onsdag :O) Klem Mica

Else Irene 17. februar 2010 kl. 20:54  

Hei igjen, vennen :)) Gratulerer sååååå masse med dagen din!!! Håper du har hatt en fin dag sammen med familien din :))

Massevis av bursdagsklemmer :)))

Ateliers Creatifs 17. februar 2010 kl. 22:24  

Love your work I think that what your creat is just amasing and beautiful!!!!
I hope that you can translate you're tutorial, i can wait to try it. Thank you

Wenche 17. februar 2010 kl. 22:53  

Oj denne var helt utrolig flott! Og bloggen din er proppfull av go'biter. Denne vesken må jeg prøve meg på og med din tutorial så skal jeg nok klare det.
Gleder meg allerede til ditt neste prosjekt, hva nå enn det blir.

Klem Wenche

Inger Marie 17. februar 2010 kl. 23:38  

Hei vennen :)
Gratulera så mye med dagen.
Håper du har hatt en superduper dag :)
Kort er på vei!
Og vesken du har laget er jo bare sååå nydelig.
Det er jo bare helt utrolig hva du tryller fram.
Stor god klem

Anonym,  19. februar 2010 kl. 23:22  

Thank you so much for the tutorial- this is absolutely amazing; you are absolutely amazing!!

Alice

Anonym,  20. februar 2010 kl. 14:48  

For en herlig blogg du har.
Det ligger en Award til deg i bloggen min.

Karin Dahl 20. februar 2010 kl. 17:32  

WOW denne vesken var bare helt nyyydelig:)
Det ligger en award til deg i bloggen min.
Ønsker deg en flott lørdagskveld!
Clemzy Karin D

Marita 20. februar 2010 kl. 19:38  

For en nydelig hjerteveske Kirsten! :)

Venke 21. februar 2010 kl. 00:22  

Nydelig hjerte-veske og mye annet fint du har laget. Her er det mye inspirasjon å hente. Legger med gjerne som følger her.
Vet du om det finnes noen plasser i Norge hvor man kan kjøpe Scor-Pal?
Kjempefint om du eventuelt kan legge en kommentar i bloggen min om du vet om noen.

Venke 22. februar 2010 kl. 17:09  

Hei igjen, takk for tips om hvor de selger Score-Pal:)
Når det gjelder overføring av bilde på lys gjør jeg følgende:
Skriver først ut på vanlig papir, så legger jeg hvitt silkepapir litt større enn bilde på det du har skrevet ut, tape godt alle sidene, og legg arket tilbake i skriveren og skriv ut på nytt. Ta av silkepapiret og legg det på lyset, legg bakepapir over, og finn frem varmluftspistolen og varm forsiktig. Hold pistolen ca 10 cm fra lyset, og beveg den hele tiden. Det går nokså fort å overføre bilde på lyset. Men husk at du ikke må holde varmluftspistolen stille. Lykke til, det blir spennende å se resultatet på bloggen din :)

Turid 24. februar 2010 kl. 18:55  

Såååå lekker! Stum av beundring og veldig takknemlig for at det ligger en så detaljert forklaring på hvordan gjøre det her. Kanskje jeg tar mot til meg å prøver en dag?
Takk for titten i bloggen din igjen!

Hilsen Turid :)

Ansi 27. februar 2010 kl. 10:27  

WOW! Du gör så fina saker jämt! IOnte bara kort, utan fantastiska askar i alla formeroch färgen. En stor inspirationskälla för mig.
För ett par dagar sedan fick jag en award av Hanna som jag skulle skicka vidare till andra som jag tycker gör vackra saker. Jag skickat vidare till Dig.
Klem!

Leanne 28. februar 2010 kl. 13:59  

Wow this is my first time on your blog and your work is soooo inspirational!

WOW!

Hugs
Leanne
xx

Studio Wien-art 28. februar 2010 kl. 23:04  

Hai Kirsten, I'm for the first time on your blog and I'm very impressed. What a beauty purse!
I like the heart very much.

Greetings, Corine Reijn

Anonym,  2. mars 2010 kl. 09:54  

Fantastisk Kirsten- du din tryllekunstner.:-) Nydelig resultat og deilige hjerter.
Håper vi ses om 1 1/2 uke??? Tida løper men nå kan jeg nesten ikke vente....

Klemmer fra Maria:-)

Stempelhexe 2. mars 2010 kl. 12:25  

It`s so beautiful, phantastic.

Greetings from Germany
Ulla

Silli 4. mars 2010 kl. 13:18  

Thanks for this great tutorial Kirsten, the little box is so cute!!! THANKS! hugs!

Venke 6. mars 2010 kl. 00:06  

Klarer ikke å se meg mett på denne skjønne hjertevesken. Har veldig lyst å prøve å lage en slik. Har forsøkt å få tak i slike papphjerter, men finner ingen som har de. Er det lenge siden du kjøpte disse på Panduro? og har du eventuelt art.nr slik at jeg kan bestille.
Takk igjen for titting i bloggen din igjen:)

KAT 8. mars 2010 kl. 01:34  

This heart box is a beauty! I can feel another case coming on!!! thanks for the wonderful directions!

Jan Hunnicutt 8. mars 2010 kl. 01:51  

I'm a new reader to your blog, it's fabulous! I love all the boxes and your cards are beautiful! Thanks for the directions so we can try to make some of your boxes too.

Anonym,  8. mars 2010 kl. 21:15  

What a lovely box. And so creative. Thanks for sharing the instructions. Just beautiful.
~Pam

Anonym,  10. mars 2010 kl. 16:25  

wow what a fantastic blog! you are so talented. i could stay here for hours. thank you for sharing your projects. i'm off to buy the MS heart punch now so i can give this a try.
suzanne

Trine Lise 10. mars 2010 kl. 23:01  

Tusen takk for alle fantastiske kurs og for at du deler alt det fine du lager med oss andre.
Håper det blir satt opp noen nye kurs snart, jeg er alltid med.

Det ligger en award til deg inne på siden min.

Maya 11. mars 2010 kl. 09:26  

Toooomorrow tomorrow...
It`s only a day away *trallalla-trallalla*
(synger av full hals, så jeg nesten blir hes!!)

Nyyydelig veske, Kirsten vennen!
Lekre detaljer og nyyyydelig laget som vanlig fra din håns :)

Nå gleder jeg meg bare til imorgen!!!
Hurra så gøy vi skal få det :)
Snakkes,vennen
go`klemmer fra Maya :)

Beata Ewa 11. mars 2010 kl. 20:25  

Noe sååå nydelig, Kirsten :) Søt og delikat veske!

Ha det gøy på treffet :) Jeg måtte trekke meg - har en som skal stå konfirmant snart og det er en smule travelt her i huset :( Satser på bedre tider til høsten.

Ha en flott helg :)

Klem, Beata

Joanna Lamprou 12. mars 2010 kl. 00:08  

What a cute little bag!! I'll give it a try.Thank you so much for the tutorial!

Anette 13. mars 2010 kl. 20:49  

Denne hjerte-veska var utrolig flott!! Må nok prøve meg på den en gang ;)
Masse fint å se i bloggen din - takk for titten!!
Klem fra Anette Candy i bloggen min

nadornia 14. mars 2010 kl. 07:25  

Hola: Soy de Lima-Peru. Preciosa la
carterita para bombones,Me encanto el tutorial muy bien explicado. Muchisimas gracias tiene Ud. un exquisito gusto.
Abrazos.

hippe www.bastel-blog.de 15. mars 2010 kl. 13:57  

What a great idea, i love it.

die hippe

Scrap o Tryck i Vedum 19. mars 2010 kl. 10:35  

Så söt !!! Verkligen underbar...

Marianne Hjelen 19. mars 2010 kl. 12:52  

tusen takk for super forklaring!!!
Prøvde meg på en sånn igår! :D
Blir stum av alt det lekre du lager!!

Marianne H 20. mars 2010 kl. 23:31  

Så vakker og delikat veske. Sidene dine er bare så utrolig fine med gode forklaringer :) Tusen takk for det.

Venke 21. mars 2010 kl. 22:09  

Har kommet så langt og fått kjøpt papphjertene nå, men har ikke fått begynt ennå, men snart og det gleder jeg meg til.
Det ligger noe til deg i bloggen min:))

Bluefairy4U 24. mars 2010 kl. 21:27  

Kirten this was so lovely Thank you for taking the time to do a tutorial
Jo. Thomas

Hildes kort 2. april 2010 kl. 13:08  

Nydelig veske Kirsten...Og tusen takk for at du legger ut beskrivelser..Jeg har nå prøvd ut denne, og selv jeg fikk det til (selv om jeg nok har valgt et alt for glorete pyntepapir). Men nå er det klart for å lage vesker jeg kan gi bort også...
Tusen takk for at du legger ut slike maler altså...
Ønsker deg en fortsatt god påske:-)

Aqvatali 17. april 2010 kl. 21:43  

Magic box! very good, detailed tutorial!!
Thanks!

Scrappegal 20. april 2010 kl. 11:01  

Her var det lenge siden jeg hadde vært nå....
Men du videste vakre, så LEKKER!!!!!! DU tryller fram gull hver eneste gang du!!!! :) Heilt fantastisk!! Nå printer jeg ut tutorialen, for denne vil jeg prøve meg på! :)

Françoise 15. mai 2010 kl. 13:25  

Hello, hello from Belgium ... I am in awe of your wonderful accomplishments, I am in love: it is soft, it's beautiful and good taste! Thank you for the tutorial. a very big congratulations to you, have a nice day.
(Thank you google translation)

Lusilla 19. juli 2010 kl. 12:10  

This box is amazing!I love it! I will try make it very soon.
Please visit my blog :
http://lusillasworld.blogspot.com/

Janniche Drivdal Eriksen 5. september 2010 kl. 14:06  

pust lenge siden jeg har sett hos deg - detter jo av stolen her! synes du overgår deg selv for hver ting du lager!! super imponert som alltid
klem

Donna 24. januar 2011 kl. 07:44  

This little box, or purse, is simply amazing and I will use it this year! Thank you for a wonderful and complete tutorial!
Many blessings, Donna
grandma4five

Unknown 31. januar 2011 kl. 23:05  

Wow helt fantastisk underbar. Så tjusig..
Tack så hemskt mycket för att du delar med dig av den tutorialen :) Måsta jag verkligen försöka mig på..Nu ska jag titta runt lite här hos dig / Ha det så gott / Kram kram

Wuzimädi 5. februar 2011 kl. 09:28  

Thank you so much for this wonderful idea and great workshop!
Michi

evelyne 20. mars 2011 kl. 10:26  

thank you very much for this great tutorial that I quickly implemented so I love your creation! I remain a fan. here is the link to my blog or I realized the box:
http://scrapcreationeve.over-blog.com/article-panier-coeur-69755905.html

Marianne,  2. juli 2011 kl. 19:18  

Vet du hvor man kjøpe Scor- pal? Hører folk sier at det går ann å fåes kjøpt på Unik Hoppy, men finner den ikke der. Super fin blogg! :-)

Kirsten Aune 4. august 2011 kl. 11:57  

Hei Marianne.
Jeg har forsøkt å sende deg en mail, men den kommer av en eller annen grunn ikke fram til deg.... ?!?!?

Scor-Pal får du kjøpt hos Unik Hobby. Du finner den HER.

Ha en fortsatt god sommer!
Klem fra Kirsten

Anonym,  19. oktober 2011 kl. 17:36  

Ton blog est divin, tu fais des merveilles, merci beaucoup pour les tutos. Je suis débutante et FAN de ton travail. Je reviendrais très souvent. J'ai pu traduire en Français et c'est génial.
ENCORE MERCI POUR TOUT
BIBI
http://evasionpassion.designblog.fr

Sharon Field / Inky A*Muse-ment 30. oktober 2011 kl. 12:51  

What an adorable little purse! Love the step by step tutorial, thanks for sharing!
Sharon F.

http://createdbyu.blogspot.com

Tuzova Elizaveta 24. november 2011 kl. 08:28  

Кирстен, к сожалению я не знаю норвежский язык, но думаю это не большая проблема:)
Огромное Вам спасибо!!! Потрясающе красивая коробочка!!! Настоящий источник вдохновения!И ведь впереди новый год:) Обязательно воспользуюсь Вашими советами. Еще раз большое спасибо! :)

Dr Sonia S V 14. mars 2013 kl. 13:28  

This is awesome. Have pinned it here:Box tutorials

Mohnalisa 7. april 2013 kl. 00:25  

Die Box ist wunderschön! Vielen Dank für die tolle Anleitung. Ich habe ein Foto davon bei Pinterest eingestellt.
http://pinterest.com/mohnalisa/verpackungen/

Liebe Grüße
Mohnalisa

dane 12. april 2013 kl. 15:39  

que c' est beau une très riche idée c' est adorable j' adore merci du tuto a bientôt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Thank you so much for visiting my blog! Welcome back!

Have a nice day!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP