Home.......... DT Stempelglede.......... DT Unik Hobby.......... My Templates.......... My Tutorials..........

12. mars 2009

Hjerte boks - Tutorial


Jeg skal nå vise dere hvordan jeg lagde hjerteesken min, som jeg tidligere har vist fram her i bloggen. Men jeg viser den i et mindre format. Prinsippet blir jo det samme. Denne lille esken lagde jeg til en nyfødt liten prins, og nedi esken la jeg et lite sølvsmykke. Under lokket er det skrevet en personlig hilsen...

Jeg har brukt hjerte-diesene fra Spellbinders. De passet perfekt til denne lille esken.


Tips:Har du Photoshop, kan du veldig enkelt lage et hjerte i ønsket størrelse, ved hjelp av autofigurene som ligger der...

oooOooo


Jeg lagde topp og bunn av 300 gr. akvarell-kartong. Jeg stanset ut 4 stk. til topp og 4 stk. til bunn. Jeg limte deretter disse oppå hverandre.



Jeg stanset ut 2 stk. i mønsterpapir, og limte oppå topp og bunn.



For å lage "veggene" i esken, lagde jeg 2 remser som målte 2,5" i bredde. Jeg lagde falsekanter 0,5" og 1,5" fra kanten. Her ser du hvordan jeg lager falsekanter ved hjelp av Scor Pal. Det er så genialt!



På den smaleste delen av remsen, klipper du opp små hakk som vist på bildet. Jo tettere du klipper disse hakkene, jo penere blir buene på hjertet ditt... Lim sammen de to bredeste delene. Da får du en passe stiv kant.



Tegn en kant 0,5 cm fra kanten rundt hele hjertet. Det er her du skal lime på remsene.



Ha på lim rundt kanten, på innsiden av streken du nettopp lagde.



Lim "veggene" til bunnen, som vist på bildet.



Fordi vi trenger 2 remser, har jeg valgt å skjøte disse, som vist på bildet. For å skjule disse sjkøtene har jeg kledd kantene med blonder... Se bilde litt lenger ned...



Jeg har også klipt til et hjerte av mønsterpapiret som passer nedi esken, slik at de små skråklipte bitene ikke synes.



Lag 2 remser som er 0,5" brede og 2" lange (dobbelt så lange som høyden på kanten rundt hjertet). Brett dem i 2 og lim remsene på innsiden av esken. Kle deretter innsiden med blonder (evnt. mønsterpapir) for å skjule remsene.



Ha på lim på oversiden av remsene. Det er disse som skal limes mot lokket...



Jeg syns det er enklest å gjøre dette når lokket ligger ned.



Inni ser den nå slik ut...



Lag et mindre hjertepanel ved hjelp av diesene fra Spellbinders. Lim dette panelet under lokket, slik at remsene som holder lokket sammen ikke synes.








Materialer:
Kartong: Akvarell-papir 300 gr.
Mønsterark: Wild Asparagus - Blue Gingham.
Spellbinders: Nesting Heart Classic, Nesting Circle Scallop LG, Nesting Circle Standard LG.
Stempler: Stempelglede - Velkommen lille venn.
Pynt: Prima Bouquet, metallhjerter, bånd og glitter fra Unik Hobby.
Diverse: Scor-Pal.



Nå gjenstår bare dekoreringen, og det er jo det som er ekstra moro! Håper tutorialen var grei.
Dersom du prøver deg på en slik eske, vil jeg veldig gjerne se! :)
Lykke til!

Klem fra Kirsten

50 kommentarer:

Scrappelise 12. mars 2009 kl. 00:08  

Dette var en kjempeflott veiledning og så nydelig hjerteboks!

Hege 12. mars 2009 kl. 00:40  

For en nydelig hjerteboks!
Og ikke minst var "hvordan-gjøre-dette-selv-guiden" din helt fantastisk!
Det er så kjekt med trinn for trinn beskrivelser med gode bilder!

Julia 12. mars 2009 kl. 07:55  

Tusen takk!! Beskrivelsen var super! Du har laget en nydelig boks til en prins!

Ha en flott dag!

Else Irene 12. mars 2009 kl. 08:26  

Hei vennen :) Tusen takk for en super tutorial!!! Du er helt rå på esker, synes alle du lager er like fantastiske :)

Og ikke minst, tusen takk for ei kjempekoselig helg på Ski!!! Utrolig kos å se deg igjen! Jammen har lattermusklene fått trimma seg også! Guri, jeg skal leve lenge på den MMS' din *knis* Bedre underholdning skal vi lete lenger etter *hihihihi* For en gjeng med gærne jenter *fnis*

Håper du får anledning til å komme på messa neste helg :)

Ha en fin dag, vennen! Go' klem fra meg!

Hege-Annie Simonsen 12. mars 2009 kl. 08:29  

Får helt hakeslepp av alt det skjønne du lager, Kirsten! Denne er nydelig!!... :)

Kjempefin tutorial! Den minner meg om da jeg lagde min hjerteformede clear-eske før jul. Gøy! :)

Ha en super dag! klem, Hege

Riet 12. mars 2009 kl. 08:34  

wowww Kristen,what a beautiful box,love the colours,so beautiful details.

hugs Riet.x

Anita Thorsen 12. mars 2009 kl. 08:46  

Nydelig hjerteeske og tusen takk for tutorialen.

Ha en fin dag:)

Klem

Iren 12. mars 2009 kl. 11:31  

*Dån* så lekker eske du har laga Kirsten! Absolutt bare helt fabelaktig!

Ha en fin dag!

Klem

Nyten 12. mars 2009 kl. 11:37  

Nydelig, nydelig!!
Tusen takk for tutorialen, såg veldig kjekkt ut:-)

Klem

eba 12. mars 2009 kl. 12:42  

wow. super tutorial. fikk lyst å prøve om tiden strekker til..... :)

Vanja 12. mars 2009 kl. 12:54  

Nydelig hjerte-eske:-)og kjempeflott tutorial. Har laget ei hjerteeske etter annen mal...men denne med fast lokk må jeg bare prøve meg på.
Ha en flott dag:-)
Klem Vanja

Desirée 12. mars 2009 kl. 14:31  

Nydelig, Kirsten, nydelig! Rett og slett vakker! Takk for forklaringen, kanskje til og med meg kunne klart å lage en sånn en!

Ha en knakende fin dag!

Klem fra Desiree

Anita 12. mars 2009 kl. 14:54  

Nydelig!!!!!
Kjekt med beskrivelse, så kan man jo prøve når man har mannet seg opp =)
Du er jo bare så flink, så man får litt prestasjonsangst..=)
Klem =)

Pia 12. mars 2009 kl. 15:58  

Tak for beskrivelsen til den lækre æske Kirsten. Den må prøves en dag

Hege 12. mars 2009 kl. 16:06  

Kjempe fin ble den esken.
Takk for ei fin forklaring, skal sette meg ned å prøve å lage et slikt hjerte.

Ha en fin kveld
Klem Hege

Irene 12. mars 2009 kl. 18:35  

Hello Kirsten

Oh thank you, thank you so much for showing us how to make a Heart Box. Your box is stunning and so beautiful.

luv
irene
xxxx

Maya 12. mars 2009 kl. 18:45  

Åhhhhh Kirsten *sukk* Denne var nyyydelig!!!
Så lekkert pyntet og så mange nydelige detaljer!
Tuuusen hjertelig takk for tutorialen,og millioner takk for koselig treff-helg!!
Den lever jeg lenge på :)
Blir det messe på oss på lørdag eller?!
Go`klem fra Maya :)

Camilla 12. mars 2009 kl. 19:15  

Kjempefin tutorial! Nå fikk jeg ordentlig lyst å prøve ut denne:) Og nydelig boks du har laget. Takk for at du deler oppskriften;)

Nina I. 12. mars 2009 kl. 19:23  

Heia Kirsten, og takk for sist;o)
Så utrolig koselig å treffe deg igjen!!! Jeg har jammen ikke hatt det så moro på laaaange tider! Nå håper jeg bare at det snart blir nytt Ski-treff;o) Åsså gleder jeg meg jo masse til du kommer til oss(for det ble vi vel enige om, gjorde vi ikke *hihi*)Og hvis du føler for å dele en mms eller 2 med meg, så er jeg klar*lol*
Denne eska var jo bare kjempelekker Kirsten!!!! Alt er helt perfekt! Takk for tutorialen, selv om jeg nok tviler på at jeg har tålmodighet til dette her*fnis* Du er så utrolig flink!
Ønsker deg en flott kveld!
Klem

Liv Johanne 12. mars 2009 kl. 19:28  

Takk for en flott beskrivelse, -jeg lar meg inspirere :-) Det var en nydelig eske!!

Bev 12. mars 2009 kl. 21:29  

Oh Kirsten this is just amazing sweetie, and such a fabulous tutorial too - you make it look so easy! x

Liv 12. mars 2009 kl. 21:46  

Så nydelig eske. Du er utrolig flink til å pynte det du lager. Det blir så elegant. Denne esken skal jeg prøve. Jeg er veldig glad i alt som har med bretting og liming å gjøre. Problemet er at det er bare enda en ting jeg bare må ha, og jeg som har lovet meg selv å ikke kjøpe noe denne mnd. Hjelp, det kommer aldri til å gå bra.......

Audhild 12. mars 2009 kl. 23:03  

Nydelig eske du har laget. Tusen takk for at du deler bilder og fremgangsmåte.

Lena Katrine 13. mars 2009 kl. 08:39  

Nydelig eske vennen! Og flott framgangsmåte! Så snill du er som deler ;o)

Tusen takk for sist - en utrolig morsom og koselig helg sammen med deg og de andre! Tror ikke jeg har kost meg så mye på leeenge!

Blir det så du tar deg en tur på messa eller? Det hadde vært gøy om du kom - blir glad bare av å se ansiktet ditt, vett du ;o)

Ha en fin dag, og ta vare på deg selv! Go'kos

Lene Aase 13. mars 2009 kl. 11:30  

Tusen takk for at du deler!!! Og for en utrolig lekker og delikat eske, bare helt utrolig nyyyydelig:)
Håper du får en finfin helg!!!

Klem fra Lene:)

Åse 13. mars 2009 kl. 20:03  

Så snilt av deg å dele denne! Eskene dine er bare helt skjønne! Ja, det er vel i grunnen alt du lager. Jeg gleder meg til å ta fatt på denne! Tusen takk for all inspirasjon!

Karita 14. mars 2009 kl. 14:08  

Wow Kirsten! So beautiful box. And what a great tutorial! Thank you for sharing this tutorial with us :)

Hugs,
-Karita-

Eve 14. mars 2009 kl. 16:01  

Thanks a lot for this tutorial !
It's beautiful !!

Bente 15. mars 2009 kl. 00:08  

Oi så flott denne var, utrolig nydelig. Takk for at du viser fremgangsmåte!! Håper jeg en dag får tid til å prøve meg :-). Ha en fin helg!

Nikki Fairbairn 15. mars 2009 kl. 08:23  

Wow Kirsten, this is just gorgeous such a pretty box and a wonderful tutorial. Hugs Nikki x

Anonym,  24. mars 2009 kl. 09:51  

TUUUUSEN MILLIONER TAKK!!!!!! Dette har jeg venta på, og dette var SUPERT!!!!!! :D Gleder meg til å prøve!!

Heather 4. april 2009 kl. 21:15  

Brilliant tutorial - thank you - and such a beautiful box - I love it!!
hugs Heather xx

Neusinha 8. april 2009 kl. 17:29  

Seus trabalhos são maravilhosos. Parabéns! Visite meu blog-http://neusinhafusco.blogspot.com
I love your Job!!!!

Anne I P 13. april 2009 kl. 18:46  

Å næ - denne er flott a!!!
Atter en gang takk for at du deler oppskriften din med oss, Kirsten. Nå gjensstår det bare å prøve selv.
Gleder meg til ¨å se hva det neste blir som du tryller fram!

klemmiser fra meg.

Anonym,  26. oktober 2009 kl. 18:58  

I have just found your blog. Your projects are all amazing! You now have another follower of your blog!Thank you for sharing your beautiful creations!
~Pam
http://stampsinc.blogspot.com/

Sandra H. 12. november 2009 kl. 14:20  

WOW, this is beautiful!!!

JoAnn 14. januar 2010 kl. 04:53  

I wish you would put them all in English. I love this heart box. You make some fantastic projects.

Jerri Kay 5. februar 2010 kl. 14:16  

This is absolutely stunning! I appreciate all the time and effort that went into making such a beautiful heart box, thank you so much for sharing! Jerri Kay

Diana 12. februar 2010 kl. 15:20  

These are wonderful .. do you have a template or instructions for the box in banner on your blog ??
I love these and you are so sweet to share
Hugs diana
vindina@tds.net

neli 20. mars 2010 kl. 23:35  

Beautifull work!!!

misce 27. mars 2010 kl. 11:48  

Kirsten,
thank you, a lot, for great tutorials.
Congratulations, your job is wonderful.

hsm 16. mai 2010 kl. 18:43  

Kjempeflott oppskrift på en nydelig boks:)
Denne skal jeg prøve meg på!

Jeanette Cecilie 16. mai 2010 kl. 19:05  

For en nyyydelig boks!!! :))

Har prøvd meg jeg å, fikk malen din hos en venninne, bare uten bildene, hehe :) Men syns jeg har fått det bra til, hva syns du?? vil gjerne ha tilbakemld om du gidder :D

http://jeanieslilleverden.blogspot.com/2010/05/en-hjerteboks.html

scraphobby 10. februar 2011 kl. 07:17  

bedankt voor deze tutorial ga hem zeker eens maken.
groetjes Marian

Lenes stempelkrok 13. februar 2011 kl. 13:48  

Super fin eske, Kirsten!!
Jeg har lånt tutorialen din og lagd meg min egen hjerteeske:O)

Ha en flott søndag.
Klem:O)

Galina 8. april 2011 kl. 12:33  

Добрый день Кирстен! Очень понравился мастер-класс. Большое спасибо. Буду делать такую коробочку-сердечко. С уважением Галина.

Anonym,  26. oktober 2011 kl. 14:45  

Another superb idea Kirsten i've also used this tutorial to make a wedding box come card and put a blue garter for the bride in it
Thank you for the tutorial
Nena

krylon field marking paint 1. november 2011 kl. 08:01  

Gorgeous tutorial! Thank you so much for sharing. I make so many multi-layered cards and the clear boxes just aren't always the most attractive presentation. It will be best gift box for my this Christmas.

Barbara 6. desember 2011 kl. 10:33  

Wow - tolle Anleitung, vielen Dank.

SiljeMereth - Trebarnsmor og Oppdretter 29. januar 2014 kl. 10:20  

SKAL DESIDERT PRØVES :D elsker å holde på med scrap booking og hobbyting :D:D <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Thank you so much for visiting my blog! Welcome back!

Have a nice day!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP