Home.......... DT Stempelglede.......... DT Unik Hobby.......... My Templates.......... My Tutorials..........

5. mai 2009

Confirmation Gift | Konfirmasjons gave

This weekend we were in Trondheim in our dear niece's Confirmation. There was a wonderful ceremony in Olavshallen, with many excited young people.

We gave our niece money, but I wanted to make a box for her istead of putting the money in an envelope. Probably no surprise, because I love making boxes, you know... :)

I helga var vi i konfirmasjonen til vår kjære niese i Trondheim. Det var en stemningsfull seremoni i Olavshallen, med mange spente unge jenter og gutter. I og med at vi ga henne penger, hadde jeg lyst til å lage en liten hjerteeske til henne, istedenfor å legge pengene i en konvolutt... Det kom nok sikkert ikke som noen stor overraskelse... :)


I've decorated the box with flowers from Prima, and a beautiful Cherry flower that I got from my good friend, Maya. Thank you, my friend.
Jeg har pyntet esken med blomster fra Prima, i tillegg til en nydelig kirsebærblomst som jeg har fått av min gode venn, Maya. Tusen takk, vennen!


Inside the box... / Slik ser esken ut inni...



Inside the box there is a smaller heart with a personal greeting. I tied the money in a gold thread attached to the heart...
Nedi esken la jeg et mindre hjerte med en personlig hilsen, hvor jeg også hadde knyttet pengene i en gulltråd...

Materials:
Papers: Papirdesign - Romantikk Harmoni.
Stamps: Stempelglede - Til Konfirmanten.
Embellishments: Pearls and ribbon from Unik Hobby, lace from Papirloftet.
oooOooo

Thank you very much for all those lovely comments and awards you have given me lately. I'll be happy to visit your blogs too, during this week.
I hope you're enjoying yourselves. Take care everyone.
Tusen, tusen takk for alle de koselige kommentarene og award'ene dere har gitt meg i det siste. Jeg gleder meg til å beundre alle de nydelige kunstverkene deres som jeg har gått glipp av de siste ukene. Jeg håper å få tid til en bloggrunde i løpet av de neste dagene!
Jeg håper dere nyter våren, og ønsker dere alle en fin fortsettelse på uka.
Hugs, Kirsten /Klem fra Kirsten

44 kommentarer:

Nancy 5. mai 2009 kl. 00:59  

Himmel for en NYDELIG eske:O) Så lekkert med hjerte-kortet og pengesnoren inni!! Slikt har jeg virkelig sansen for.
Klem, Nancy.

Gunn (Merete) 5. mai 2009 kl. 02:39  

Fy søren, denne var flott. Skulle gjerne sett en slik eske i virkeligheten. Den må være bare lekker, når bildene er så bra. Og for en flott ide med å legge pengene i eska på den måten. Du er så kreativ at det er en fryd.

Hege 5. mai 2009 kl. 07:10  

*hakeslepp*
Hvis ikke niesen din likte denne, så vet ikke jeg...
Denne var virkelig NYDELIG!
Vil tro det var mange som beundret denne på gavebordet.

Marianne-db 5. mai 2009 kl. 07:27  

Ååååhh, så utrulig nydelig!!! Jeg er kjempeimponert over alt det fine du lager!

Jorunns hobbyblogg 5. mai 2009 kl. 07:31  

Noe så utrolig nydelig, og så gjennomført i alle detaljer:-) var veldig stilig og rulle pengene på den måten..

Julia 5. mai 2009 kl. 07:44  

Ååå!!
Denne var helt utrolig nydelig! Pynten og fargene, ja alt matchet perfekt! Tusen takk for at du inspirerer!
ha en flott dag!

Maya 5. mai 2009 kl. 07:50  

Åhhh himmel!!
Noe så vakkert,Kirsten *dåne*
Denne ble nok en suksess på gavebordet vil jeg tro!
Du lager så gjennomførte og nyydelige kreasjoner,vennen :)
Flinka!
Ha ei flotters uke,
klem :)

Lena Katrine 5. mai 2009 kl. 08:16  

Åh, kjære vene - for en utrooolig heldig konfirmant!

Nydelige lyse konfirmantfarger, og herlig dekorert! Men hvor har du gjort av fotballen da??? *tjihi*

Ha en superduper uke, vennen!

Go'kos

Lyndall 5. mai 2009 kl. 08:21  

Amazing Kirsten. Simply Stunning.

Francien 5. mai 2009 kl. 08:24  

Such a lovely box!! it is so beautyfull and the delecate colours..the little details...your niece must be very glad that you gave her this and will treasure it...you are the absolute star in making boxes....love them...and thank you for the tutorial...gonna try it!!
greetings Francien.

Aina 5. mai 2009 kl. 09:49  

Jeg kan tenke meg at det var en kjempe-takknemlig ung dame som tok i mot denne aldeles nydelige gaven.
Så gjennomført vakker, på alle kanter. Jeg er stum av beundring :O)

Riet 5. mai 2009 kl. 10:09  

Wowww Kristen,what beautiful.

Hugs Riet.x

Sol 5. mai 2009 kl. 10:30  

Såååå nydelig... Denne hjerte esken er bare helt utrolig nydelig.. Å Detajen at du har rullet pengene å festet det fast... Helt utrolig stilig! Gratulerer enda en gang med Nydelig Design!

Papirskreppa 5. mai 2009 kl. 12:46  

Du er kjempeflink. Dette er nydelig.

Irene 5. mai 2009 kl. 13:52  

Hello Kirsten

Your box is amazing, stunning and so beautiful.

luv
irene
xxxx

Chrissie 5. mai 2009 kl. 15:20  

This is simply stunning Kirsten, so beautifully made and the colours and finishing touches are just perfect!

❤ Kaia 5. mai 2009 kl. 16:04  

For en flott boks.
Tipper konfirmanten ble fornøyd.
Klem :o)

Elisabeth 5. mai 2009 kl. 17:09  

åååå så fint Kirsten. Kan tro denne konfirmanten var glad da;)

Ha en kjempe fin kveld

Klem fra elisabeth

Ruth 5. mai 2009 kl. 17:23  

Kjære vene så nyyyyydelig!!! Så gjennomført til hver eneste minste detalj!!! Du er bare så flink altså!!! Takk for masse god inspirasjon Kirsten!

Klem

eba 5. mai 2009 kl. 17:27  

Det var utrolig lekkert!!! Du er uslåelig, altså! <3 <3

Scrappelise 5. mai 2009 kl. 19:54  

Jeg kan ikke føye til noe nytt her nei.. bare at jeg pleier å gå og vente på deg. Fint at du er tilbake Kirsten! :) Ha en fin og solfylt uke du også! masse go`klemmer til deg!

Camilla 5. mai 2009 kl. 20:12  

OMG !
Så vackert Kirsten,
du är otrolig med alla dina vackra små askar.
Och du dekorerar så fint, riktigt ögon godis som du lockar oss med:)
Vackra skira färger och alldeles specielt till konfirmanten.
Sänder ett mail till dig i dagarna med ett stort TACK för din vänlighet.
Kramar i massor Camilla

Grethe 5. mai 2009 kl. 20:29  

Jeg ble helt stum av beundring, den var bare helt nydelig. Helt sikker på at konfirmanten ble veldig glad for den :-)

Anne Bente 5. mai 2009 kl. 21:53  

wawwwww siger jeg bare, noget såååå smukt.

Meretekj 6. mai 2009 kl. 09:38  

Vet du hva....
Denne esken var bare utrolig vakker!!!

Sosa 6. mai 2009 kl. 11:15  

Nydelig nydelig nydelig Kirsten!
Alt så gjennomfør lekkert og detaljert :)
Håper alt står bra til.
Klem!

Iren 6. mai 2009 kl. 11:58  

Du all verden Kirsten for en lekker konfirmasjonsgave!!! Så lekkert gjennomført at den bare er et syn!

Ha ei flott uke!

Klem

Anonym,  6. mai 2009 kl. 14:00  

Jeg har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen.... Du inspirer noe så veeeldig med dine LEKRE prosjekter!!! Og dette er intet unntak... Lekker boks! :)

Ligger en award til deg i bloggen min!

Swaantje 6. mai 2009 kl. 15:28  

Hello Kirsten,
thank you for stopping by my blog
and for the lovely comment.*smile*

Your blog is so fantastic and your ideas are great!
I have made a little box after my visting to your blog ;o)

Lots of greetings from Germany,
Swaani

Hildes kort 6. mai 2009 kl. 15:58  

Å fy søren så vakker denne var...
Denne må jeg prøve meg på ja...
Og så flott at du deler oppskriften din med oss....

Rett og slett nydelig...

Åse 6. mai 2009 kl. 19:43  

Det var en utrolig lekker gaveboks. Elegant og gjennomført nydelig! Vakre detaljer, og morsomt med pengesnor!

Nikki Fairbairn 6. mai 2009 kl. 23:21  

So beautiful Kirsten and this gorgeous gift will be treasured, Big Hugs, Nikki x

sandra 7. mai 2009 kl. 00:44  

I accidental find you blog and I'm glad that I did because when I so you work the only thing I can is WOW!
You work is stunning!!!
Hugs!
Sandra!

Marianne/skorpionen 7. mai 2009 kl. 20:21  

Du verden så vakker eske! Nydelige farger og stilig med "pengesnoren".

Natascha 8. mai 2009 kl. 09:36  

Your boxes are so wonderful! I love this one too.

Hugs, Natascha

Marita 9. mai 2009 kl. 15:52  

Nyyydelig eske Kirsten. Utrolig delikat til en konfirmasjon.

Helene 10. mai 2009 kl. 12:23  

Hei!

Jeg har sett litt på bloggen din de siste månedene, og må si at jeg har fallt helt for alle de utrolig fine eskene du lager!

♥ Kari ♥ 10. mai 2009 kl. 15:42  

Å, guriland Kirsten, for et kunstverk!! Noe så delikat og lekkert!!!
Helt fantastisk!!
Klem fra Kari

Unknown 10. mai 2009 kl. 15:43  

Stunning gift box!!! It literally took my breath away when I first saw it! *LOL*

Kreativmonster 13. mai 2009 kl. 13:28  

What a wonderfull giuft! I am sure, your niece will cherish it forever!

Rastlinica 14. mai 2009 kl. 06:30  

One more great box!!!
Absolutttley LOVE it!

Inger Marie 15. mai 2009 kl. 00:02  

Hei vennen
For en vakker eske, de eskene dine er bare så gjennomførte og lekre.
Denne var jo bare så delikat, lekre farger og detaljer.
Og så utrolig nydelig det ble og feste pengene med gulltråd.
Håper alt er bra med deg vennen
God klem

Carol 17. mai 2009 kl. 02:53  

Dear Kirsten
What beautiful creations !!! I love your boxes....Sooooo clever...I will be watching your blog for new surprises...
bye for now
Carol

Bea 30. mai 2009 kl. 22:03  

Denne hjerteesken var jo bare helt nydelig, og jeg likte veldig godt det at du hadde rullet pengene sammen og bundet dem sammen med gulltråd.
Har sett en del av det du har laget og stilt ut på Unik, det er lokal-scrappebutikken min ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Thank you so much for visiting my blog! Welcome back!

Have a nice day!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP